עמירם בן אוליאל תובע את השב"כ במיליוני שקלים

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on עמירם בן אוליאל תובע את השב"כ במיליוני שקלים

בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בדומא הגיש תביעה כנגד השב"כ על העינויים אותם עבר בסך 5 מיליון שקלים. עו"ד מנשה יאדו מחוננו: "ההחלטה לחקור את עמירם בעינויים פיסיים פרצה באופן בוטה את גדרי ההגנה שהקנה הדין לנחקרים"

עמירם בן אוליאל צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עמירם בן אוליאל שהורשע ברצח משפחת דוואבשה בדומא הגיש אתמול תביעה כנגד השב"כ בסכום של למעלה מ-5 מיליון שקלים באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. את התביעה הגיש בן אוליאל על העינויים שעבר בחקירתו ועל הנזק הנפשי שנגרם לו כתוצאה מהם.

בכתב התביעה מתאר עו"ד יאדו את העיוניים אותם עבר בן אוליאל בניסיון של השב"כ לחלץ ממנו הודאה בהצתה בדומא. יאדו מציין כי עד לקבלת החלטה מפורשת שתתיר את הפרסום, לא יפורסמו שיטות העינויים הפיסיים הקשים שעבר התובע, אך בשלב זה כבר ניתן לפרסם את הפגיעות הקשות בתקופה שקדמה לעינוים: "התובע עבר השפלות, איזוקים ממושכים בלא צידוק כדין, מקלחות קרות, ליל חורף בלי מעיל, פגיעה ברגשות הדת, איומי מדובבים, אלימות ואיומי מדובבים ניבולי פה קשים. העינויים גרמו לפגיעה רבתי בתובע, בגופו, ברגשותיו, בזכותו על גופו, באוטונומיה שלו, בזכותו לשתוק בחקירה, בזכותו לבחור ולעצב בלא אונס את מהלך חייו", תאר יאדו.

יאדו מוסיף ומפרט בכתב התביעה את הנזקים שנגרמו לבן אוליאל בעקבות העינויים: "כתוצאה מהעינויים נאנס התובע למסור גרסה מפלילה, בה כופר התובע עד היום, אשר מכוחה בלבד הורשע התובע למאסרי עולם ממושכים, ונגרמה לו פגיעה נפשית ממשית ממנה סובל התובע עד היום", כתב יאדו.

עו"ד יאדו מסר לאחר הגשת כתב התביעה: "ההחלטה לחקור את עמירם בעינויים פיסיים פרצה באופן בוטה את גדרי ההגנה שהקנה הדין לנחקרים, ותביעה זו באה לעשות צדק מתקן בהיבט זה עם עמירם, ובתוך כך להעמיד על מכונם הנכון את גדרי האיסור בעינוי נחקרים בחקירות שב"כ", אמר יאדו.



2 תגובות

מיין תגובות